HTML

lengyelbalazs

Friss topikok

  • lakerzso: most én is ültettem lencsé sárgaborsót majd kiderül hogy mijen és majd le irom (2013.04.29. 11:28) 20.
  • lengyelbalazs: @edaniel: oké oké. D. pont, a lejtő alján az egyenes és a lejtő találkozásánál a meredekebb oldal... (2012.04.12. 14:32) 102.
  • lengyelbalazs: @Benjamin26: -ez a bajom nekem is. képlet alapján tényleg nem kellene változnia, de ez akkor nem ... (2012.02.20. 07:49) 100. jubileum avagy a centenárium
  • lengyelbalazs: és abban folyékony állapotban van? (2008.03.24. 21:27) 98.

Linkblog

72.

2007.06.28. 19:25 lengyelbalazs

 

2007. 06.28

 

Autós témában írnék a mai nap. A Totalcar adta az ihletet. Egy cikkükben olvastam, a franciaországi közlekedési szabályokról. Elöljáróban szeretném leszögezni, hogy én is gyorshajtó vagyok, sok társammal együtt. Ami nyílván a vezetési kultúránknak köszönhető. Ha Londonban tanultam volna vezetni, biztos máshogy is vezetnék. Ez olyan „jól” hatott rám, hogy az a véleményem, hogy 50-el nem lehet közlekedni a városban. Azt a példát hoznám fel, hogy ha megyünk lefele a Velencei- tóra a 70-esen, akkor az útközben lévő falvak 40 km/h- ás tábláit képtelenség betartani. Főleg, ha előtte, 90-110-el mentünk az országúton. A cikkben azt olvastam, hogy ha Franciaországban 25-km/h-val túllépi valaki az aktuális korlátozást, akkor elkobozzák a kocsiját, és nem adják ám vissza. Ja és tele van az ország trafival. Ott komolyabban veszik az EU rendeletet, miszerint 2010-a halálos közlekedési balesetek számát le kell felezni. Az a tapasztalatom, hogy semmilyen más módon nem működik a rendcsinálás, csak vasszigorral. Ha elveszik a kocsit, akkor én sem fogok 65-el száguldozni a 40-es táblánál. Mert nem lesz más választásom. Azt vallom, hogy csak a legnagyobb szigorral lehet az embereket nevelni. Könyves Kálmán idejében mi volt, ha loptál egy csirkét, levágták a kezed, ha tehenet, kivégeztek. Vissza is szorult a bűnözés. Ma mi van? Ellopják a vasúti fénysorompót, kapnak 2 hónap felfüggesztettet. Igaz, megölhetett volna 50 embert, ha elcsapja a vonat a menetrendszerinti buszt. Vagy felszedik a soroksári úton az aknafedlapot, és eladják a MÉH-be 200 Ft-ért. Amíg nincs szankció, megteszik.

Magyarország is tud erről a rendeletről, de nem csinál semmit. Vagyis egy dolgot igen. Ez se rossz, de kevés az üdvösséghez. Építjük esztelenül a körforgalmakat. (Ez nagyon sok balesetet tompít. A halálos balesetek nagy száma az útkereszteződésekben történik, ha ilyen helyekre körforgalmat építenek, akkor max koccanásos balesetek történnek.)

A továbbiakban jön a 22-es csapdája. Nincs pénz trafipaxra, ami mellesleg többszörösére emelné a bevételét a rendőrségnek. Miért nem vesznek fel hitelt? Egy hónap alatt megtérülne. Nincs jogszabály, ami visszafogná az autósokat. Állítom nektek, ha az első nap a híradóban bemondanák, hogy ma elkoboztak 15 autót, másnap mindenki kicsit máshogy ülne be a kocsiba. Lenne egy ideig egy kis anyázás, de aztán meg lehetne szokni azt is.

 

És van egy elméletem is a gyorshajtás megfékezésre. (Remélem még nem írtam korábban) A mostani autókban merrefelé irányul a fejlesztés, és a biztonsági fejlődés? Ma veszel egy autót, miket lehet bele kérni? Blokkolásgátló, menetstabilizáló, 8 légzsák, erősített karosszéria, szuper tapadású gumik, nagyon jól fogó fékek, na és persze 200 lóerő, 250 km/h-ás végsebesség ezekkel szemben. Nekem van egy ötletem, hogy mivel, lehetne ezeket a sok nagyon drága biztonságtechnikai eszközt elhagyni. Nagyon olcsó kis eszköz megoldaná a gyorshajtás a vezetési kultúra problémáját. Ez pedig a 100 as szög. Ha minden autó kormányába beletennének egy 100 as szöget a vezető felé fordítva heggyel, a légzsák helyére, egyből megváltozna az emberek vezetési stílusa, és így a baleseti statisztikák is. Igaz lenne egy pár áldozat, de évente Magyarországon közlekedési balesetben 2200 ember hal meg. Ez egy közepes falu.

Nyílván a téma elméleti, de azért érdemes belegondolni.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerdes-felelek.blog.hu/api/trackback/id/tr95107927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsomi 2007.07.31. 08:26:16

Gyorshajtásról:
Nat.Geo közlekedésbiztonsági műsorában láttam, hallottam:
1.minden 30cm útszélesítés 5km/h sebességnövekedést idéz elő a vezetőknél.
2. Minél biztonságosabb az autó, annál gyorsabban hajt vele az ember. Éppen ezért a nagy autógyárak biztonsági kutatásainak távlati célja a vezető nélküli gépjármű kifejlesztése. Szép új világ!
A Honda Legend és a Mercedes már fékez helyettünk, ha veszélyesen csökken a követési távolság...
Én az utóbbi időben a tábláknak megfelelő sebességgel hajtok városban és azon kívül is, megállok a zebra előtt stb. Én vagyok az a genya reggelente a rakparton, aki 50-nel megy. Így látni igazán, mennyire állatok az emberek (főleg a pénzszállítók). A gyalogosok el sem hiszik, hogy valaki megáll a zebra előtt. Sőt, sokszor észre sem veszik, mert messzire lesnek, hogy mikor lesz már lyuk a sorban.
Csatlakozzatok!

lengyelbalazs 2007.07.31. 19:39:38

Én vállalom, és megmondom, őszintén. nekem mint a többi birkának nagyobb ráhatás kell, mint az akaraterőm. a fenti tippek után kénytelen lennék, a szabályok betartására. egyébként azt vallom, hogy következmények, és szigor nélkül nem lesz előre lépés.
süti beállítások módosítása