HTML

lengyelbalazs

Friss topikok

  • lakerzso: most én is ültettem lencsé sárgaborsót majd kiderül hogy mijen és majd le irom (2013.04.29. 11:28) 20.
  • lengyelbalazs: @edaniel: oké oké. D. pont, a lejtő alján az egyenes és a lejtő találkozásánál a meredekebb oldal... (2012.04.12. 14:32) 102.
  • lengyelbalazs: @Benjamin26: -ez a bajom nekem is. képlet alapján tényleg nem kellene változnia, de ez akkor nem ... (2012.02.20. 07:49) 100. jubileum avagy a centenárium
  • lengyelbalazs: és abban folyékony állapotban van? (2008.03.24. 21:27) 98.

Linkblog

96.

2007.12.11. 19:33 lengyelbalazs

 

2007. 12. 11

 

Egy hónapos szünetet szakítok meg. Nincs értelme magyarázkodni, kifulladtam. Sok minden történt, de erre nincs magyarázat. Nem fogadkozom, nem ígérgetek.

Ennek örömére, felteszek egy számomra nem megmagyarázható kérdést. Ki találta ki a papírlapok méreteit? És miért ilyen lett, amilyen? Kezdjük a legismertebbel, hogy értsétek mire gondolok. Az A4 méretű lap 210 mm x 297 mm. Hogy is van ez? Ki találta ezt ki? Erre kell lennie magyarázatnak. Épeszű embernek ilyen nem jut eszébe ok nélkül. De higgyétek el a többi is ilyen érthetetlen szám. Lehetett volna 200 x 300 is nem?

Gondoltam az aranymetszésre. De akkor az első szám, vagyis a rövidebb oldalnak kellene egésznek lennie. Mondjuk ez nem cáfolat, de én úgy csináltam volna. Vagy lehet valami régi mértékegység is. Vagy lehet ez az angolszász mértékegységből eredne? Ki tudja?

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kerdes-felelek.blog.hu/api/trackback/id/tr5260725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Surfin · http://surfin.blog.hu 2007.12.11. 21:19:12

Mintha hallottam volna már, hogy miért pont annyi, de erre se mernék megesküdni, meg nem is tudom (már). De azt igen, hogy 200*300 nem lehetett volna. Hogy miért? Mert van egy spéci tulajdonsága: ha félbehajtod, akkor is ugyanakkorák maradnak az oldalak arányai. (Ami egyébként pont gyök 2.) És ez a 200*300-asra nem lenne igaz.

És azt tudod, hogy a cigarettának miért pont akkora az átmérője, mint amekkora?

lengyelbalazs 2007.12.12. 07:49:17

igen tudom. Sőt azt hiszem, még ma is kötelezően át kell tudni állniuk 3 napon belül lőszergyártásra. vagyis a válasz a kaliber méret. minden dohánygyár lőszergyár volt a háborúban.

igen, tényleg a gyök kettő a magyarázat, de akkor, miért nem lett az a5 ös 100x141, az a4 es 200x282?

Surfin · http://surfin.blog.hu 2007.12.14. 21:45:49

Na, megtaláltam :). Szóval vmi okos ember aszonta, hogy az A0-ás papír legyen pont egy négyzetméter. Meg ha félbehajtják, akkor is maradjanak meg az oldalarányok. Innen pedig már könnyű.
süti beállítások módosítása