2007. 10. 19
Nem annyira érdekes kérdés, de elgondolkodtató. Az autógyártók mi alapján helyezik el a tanksapka helyét a kocsikon. Az, hogy fele arányba van jobb és fele arányban baloldali, mindenkinek jó a benzinkúton. Talán ezért van így, hogy könnyebben lehessen tankolni? Vagyis hogy többen tudjanak egyszerre tankolni?
Egyszer olvastam, valahol, hogy az a jó, ha a menetirány szerinti jobb oldalon van, mert ha menet közben az útszélén kifogy, és önteni akarok bele kannából, akkor nem annyira veszélyes. (nem lógok be a sávba, ha nem tudok lehúzódni rendesen.) Ezt igazából az tudja értékelni, aki cserélte már ki a bal első kerekét az M0-áson. (Nekem speciel sikerült. Padka fél méter, mellette árok, leállósáv nincs. A kamionok, két centire mentek el a fülem mellett, még úgyis, hogy a háromszöget jó messze ki is tettem.) De nem hiszem, hogy ez szempont lenne, mert tényleg fele-fele arányban vannak. Meg gondoljunk csak bele, hányszor tankoltunk az utóbbi időben kannából a kocsiba az útszélén?
Lehet az is érdekes, hogy az azonos gyártóknál azonos oldalon van, típustól függetlenül? Nem tudom, de lehet, azt mondták Németországban, hogy az Opeleknél legyen a jobb oldalt, a Volkswageneknél pedig a bal? De ki mondta, ezt? Megegyeztek volna? Á, ez sem valószínű. Akkor mi a válasz?