2007. 01. 29
A legidegesítőbbel kezdem. Biztos sokan elmondták már, biztos mindenki ismeri az érzést, de ki kell írnom magamból. IKEA-t ismeritek biztos, és biztos szoktatok is ott vásárolni. Ti mit csinálnátok azokkal a tervezőkkel, akik olyan vonalkódot ragasztanak a cuccokra, amit flexxel lehet leszedni. Azt gondolom, hogy az IKEA-t a praktikusságra tervezték. Tényleg odafigyelnek egy csomó mindenre, amire a használók nem is gondolnának. Ilyen a bögrék tányérok alján a bevágás a mosogatógép szárításához, ilyen a mindent elnyelő gardrób, ilyen a tálba reszelő sajtreszelő, meg ilyen egy csomó minden. Erre mi ……….ssza fel az ember agyát, amikor hazamegy? Megpróbálod elmosni a kis fűszertartót, és az istennek sem jön le a matrica ragasztója, ha késsel csinálod, megkarcolod, ha acetonnal, lejön a színe, a mosószer meg szart sem ér. Agyrém.
Egész más téma.
Olvastam egy cikket a totalcaron, egy 96-os 750-es BMW- teszteltek. Akkor jutott eszembe, hogy igazából ez az autófejlesztősdi, nem megy valami nagyon. Nem is tudnék mondani egy mai csúcskategóriás autó extrái közül egyet sem, amit már 11 évvel ezelőtt ne raktak volna bele egy hasonló autóba. Szerintem szart se fejlődött ez az iparág. 10 év alatt máshol már második rendszer is elavult. Mondhatjátok, hogy dehogynem, jönnek az elektromos autók. Ühüm, hát ezzel is próbálkoztak már 10 évvel ezelőtt is. De átütő sikert nem értek el. A hibrid autókba kell benzinmotor is, mert nem tudnak még 100 km-t sem megtenni, a mostani akkumulátorok. Így mivel az autónak cipelni kell még plusz
Az a gyanúm, hogy a fejlesztők nem jó irányba tapogatóznak. Ahhoz, hogy egy hasonló ipar fejlődjön, alapvetően kell megváltoztatni a technikát. Nem a plusz turbó nyomásában kell a fejlesztést keresni, mert az nem vezet sokra. Gondoljatok csak bele, hogy változott meg például az adathordozás. Régen mi volt bakelit, merre volt az előre, nem a tűk és a lemezek anyagának specializálása felé, hanem a mágnesszalagoké lett a főszerep. Magnókazetta, videokazetta, mindenki ismeri. Alapjában változott a technika. Ezután fejlesztgettek, fejlesztgettek, jött mindenféle szalagfajta, krómozott, nikkelezett, már nem is emlékszemmég milyenek. Volt valami kapcsoló a magnón, attól függően kellett váltani, milyen kazettát raktunk bele. De a fejlődés nem a szuper szalag volt, hanem a CD. Teljesen más irányba keresték a megoldást, és bejött. Ma már szinte senki nem használ magnókazit. Ezekhez igaz az kell, hogy a technológia kifejlődjön, és az árakat levigye. Vagy vehetjük a TV-t is. Nem a szuper képcső, volt a megoldás, hanem a plazma, az LCD. Itt mondjuk, még nem igazán érte el a technológia fejlődés a csúcspontját, mert még elég drágák, de szépen mennek azért lefele. Erre van ezer példa még, de nem fejtegetem tovább. Azt gondolom, az autógyártásban most még rossz irányba tapogatóznak, nyilván nem tudom a megoldást, de jó lenne azért már az illetékeseknek előállni valamivel. Tudom, azt mondjátok, hogy az olajkartellek ezeket az embereket eltüntetik, a terveket meg elássák, de én nem hiszek azért ebbe. Kicsi ez a világ ilyen találmányok eltüntetésére. Itt az atombomba esete. Egyszerre három hatalom fejlesztette ki szinte egy időben (vagy inkább három hatalom nagyon közel járt már a megoldáshoz). És az elektromos autók környezetkímélését is megkérdőjelezem, addig, amíg az áram majdnem felét, fa-, szén-, olaj-, gáz-tüzelésű erőműben állítjuk elő.