2007. 06. 30
Írtam már erről a témáról, de nem bírom szó nélkül a mai híradóban hallottakat. Elkészült az ország baleseti térképe, jelentette a híradó. A legtöbb baleset a 4-es úton történt. A sorban a következő a 6-es út következett, a harmadik a 7-es út volt, a negyedik-ötödik a 3-as az 5 –ös holtversenyben. Eddig, fél év alatt 500-an haltak meg ezeken az utakon. A rendőrséget is megszólaltatták, akik büszkén jelentették, hogy nemsokára már nem csak az M1-esen és M7-esen, hanem az összes autópályán bevezetik az automata traffipaxot, és a meglévőket is sűrítik. A fenti főutakra csak 2010 re jut. Nem tudom, hogy csak én vettem-e észre, de majdnem lefejeltem a TV-t. Jó-jó tényleg a legnagyobbat az autópályán lehet kaszálni, de ott történik arányaiban véve a legkevesebb baleset. Miért is pont avval kezdik? Most 2007 van. Évi 1000 ember hal meg ezeken az utakon. (nagyon durva, hogy évente 2200 ember hal meg közlekedési balesetben. Belegondolni is kemény, hogy mikor talál meg engem, vagy a szeretteim közül valakit egy alvó bulgár kamionos. Ez a szám itt statisztikának tűnik, pedig emberek ám.) Tehát 1000 ember hal meg évente, az 3000 2010-re. Ha nem az autópályára tennék hanem ezekre, szerintem 800-1000 ember életét biztos megmentenék. Félreértés ne essék. Oda is kell, de miért is azzal kezdik, ha nem az a legveszélyesebb. Kicsit olyan, mintha leállna a szívem a műtőasztalon, de ők inkább előbb a vakbelemet akarnák előbb rendbe tenni. Nem kéne valakinek az asztalra csapni?
Vagy mondok jobbat. Ezt is írtam, de szajkózom. Mindig azt hallja az ember, hogy nincs elég pénz, ilyen gépekre. Mennyi lehet darabja? 4 millió? Mennyi a rendőrség költségvetése? Ha húszat vesznek, akkor is ennek szerintem az ezerszerese. Nem lehetne kigazdálkodni valahogy? Jó, nem tudják. Akkor miért nem vesznek fel hitelt? Fél év alatt bejönne az ára. Amennyivel több pénz folyik be a büntetésekből, az mehet törlesztésre. Fél év alatt visszafizetnék. Nem igaz, hogy ezek ennyire dilettánsok. Kinek kellene az asztalra csapni?